Forumlarda "script" diye bahsedilen şey aslında genel bir terimdir. En basit haliyle şöyle izah edeyim belirli bir işlevi yerine getiren hazır yazılım paketidir. Bu tam teşekküllü bir web sitesi, bir admin paneli, forum yazılımı, e-ticaret sitesi, otomasyon aracı veya sadece belli bir özelliği olan küçük bir yazılım olabilir. Sizin 5 yıldır yaptığınız şey hazır bir tema alıp admin paneli ile dinamik hale getirmek evet, bu da bir "script" olarak adlandırılabilir. Çünkü bu da baştan sona çalışan bir yazılım sistemidir ve kullanıcının belli işlevleri kolayca yerine getirmesine olanak tanır. Kısacası: Script = Hazır yazılım, belirli bir işlevi çalıştıran sistem olarak adlandırabiliriz.