Çünkü bizde sistemli bir etik eğitimi yok. Açık kapı buldum, kullanırım kafası nasılsa yakalanmam rahatlığı herkes yapıyor bahanesi. Toplumsal vicdan yerle bir olmuş durumda. Bir şeyin bedava olması değil, hakkın olmadan kullanılması sorun ama biz bunu hala öğrenemedik.
Tek suç bireyde mi? Hayır. Ülke olarak yıllardır ahlakı ezip geçen bir yönetim biçimiyle yoğrulduk. Adaletin değil adamın konuştuğu, liyakatin değil torpilin kazandığı, çalanın değil çırpınanın ezildiği bir düzende yaşıyoruz. Hal böyleyken insanlar doğruyu yapmayı değil, fırsatı yakalamayı öğreniyor.