Bazı sistemler Türkiye’de kötüye kullanıma daha açık çünkü:
  • Denetim eksikliği var.
  • Kurallar var ama uygulama zayıf.
  • “Açığı bulup kullanma” kültürü bazı alanlarda yaygınlaşmış.

Bu da zamanla bazı insanların fırsatçılığı “zek┠gibi sunmasına yol açıyor. Sistem düzgün işlese, insanlar da sistemle birlikte şekillenir. Bu her toplumda böyledir.

Yani sorun bireyde değil sadece; sistem, eğitim, denetim ve kültürel yapı da işin içinde.