Bazı sistemler Türkiyede kötüye kullanıma daha açık çünkü:
- Denetim eksikliği var.
- Kurallar var ama uygulama zayıf.
- Açığı bulup kullanma kültürü bazı alanlarda yaygınlaşmış.
Bu da zamanla bazı insanların fırsatçılığı
zekâ gibi sunmasına yol açıyor. Sistem düzgün işlese, insanlar da sistemle birlikte şekillenir. Bu her toplumda böyledir.
Yani sorun bireyde değil sadece;
sistem, eğitim, denetim ve kültürel yapı da işin içinde.