Almanya da Türkiye de kimine göre cennet kimine göre cehennem olabilir burasına fazla takılma dostum bence. Şuan paran vardır muhtemelen yeni gittiğin için sosyallik dediğin kısım 3-5 kişiye halo demekten ibaret, her yeni zümreye girdiğinde oluşan dikkat çekme hissi ile Almanyada ki altın çağını yaşıyorsun. İşin aslının öyle olmadığını çok hızlı anlayacaksın 24 saat ders dahi çalışsan dil bariyeri canını çok sıkacak, her ihtiyacın olduğunda başka bir ülkeye ya da Türkiyeye git. Kesinlikle çevre ya da arkadaş edinmeye çalışma. Zaten doğal bir şekilde birileriyle tanışıp bir daire oluşturacaksın belli bir zaman sonra ama birilerine arkadaşsız kaldığını hissettirmen bile kendilerini değerli hissetmesine ve sana zulüm etmesine neden oluyor. Kendine net bir hedef mefkure bul. Bahçeli evim olsun sessiz sakin yaşayayım gibi diğer türlü Almanyada biraz takılır para kazanır geri dönerim gibi içi boş hedefler seni bir çukurun içine çekiyor ordan çıkmak imkansız oluyor bu şekilde yaşayan milyonlar var inan bana. Aynı şeyleri yaparak ömür bitiriyorlar kendini o döngüye sokma. Manitacılık işlerinde dikkatli ol çoğu 20 yaşında evlenmiş 24 de 2-3 çocukla ayrılmış gereksiz romantik tipler. Yanlış bir yaklaşımla kendini bir anda senle alakası olmayan bir şeyin içerisinde bulabilirsin. Frankfurt veya Berlin civarlarında canını sıkan bir şey olursa dükkanlarım var orada buradan ulaşabilirsin. kendim Londrada yaşıyorum ama elimden geleni yaparım. 20 senelik tecrübeyle naçizane fikirlerimi yazdım. (Amacım soğutmak değil) umarım şansın bol olur dostum. Hayırlı olsun.