Yaklaşık 10 gündür sol dizim kilitli şişlik var yuruyemiyorum bugün doktor mr baktı menisküs yırtığı var on çapraz bağda zedenlenme olabilir çok ödem var onun için kapalı diz ameliyatı önerdi özele gittim aynı şekilde doktor aynı şekilde önerdi daha önce olan varmı duzelirmi yada başka tavsiyesi olan varmı
Geçmiş olsun hocam. Benim sol dizimde de kitlenme olmuştu bundan 2 sene önce falan. Yatakta uzanırken farkında olmadan dizimi kendime çektiğimde ve tekrar düz hale getirmeye çalıştığımda sanki bir futbol topuna vururmuşcasına yapmak gerekiyordu ve katur kutur sesler çıkarıyordu ve çok acı veriyordu (benim tahminim öçb buralarda hasar gördü ve yırtıldı). Bu kilitlenme mevzusu bende şu sıralar çok nadir oluyor. Ortopedi doktoruna gitmiştim bundan 7-8 ay öncesi. MR falan çektirdik menisküs zaten yırtık, ön çapraz bağın %20-30 u tutuyormuş. Doktor ameliyat önerdi Eylül gibi falan gittik havalar soğusun kışın daha iyi olur diye kışa randevu almıştık tekrardan. Son kontrolde fazla bir şey çıkmadı tabi ben spor hekimliği ile de görüşme halindeydim egzersiz falan vermişlerdi ama o egzersizlerin dizimi ağrıtmaktan başka hiçbir etkisi yoktu bende yapmayı bıraktım zaten. Sendeki gibi bende de ödem var o da yırtıktan dolayı. Ne yapsam geçiremedim o ödemi de. Ayakta kaldığım bir iş yapınca o dizimin ağrısını çok hissediyorum. Doktorlarda kopana kadar devam havasındaydılar

Fakat şöyle bi sorun daha vardı öçb ve menisküs yırtık olunca bacağımdaki yük dizimin altındaki kaslara yüklenmeye başladı. Özellikle ön tarafta dizimden ayağıma kadar inen kasta dehşet derecede ağrı oluyordu. Lokal steroid iğnesi yaptılar spor hekimliğinde o çok rahatlatmıştı. Tabi iğne yapmadan önce emg tuzak nöropati işlemine randevu almıştım orda bir baktılar komple o kasa ve sinire aslında bi sorun bulmadılar ama emgye sağlam girip topallayarak çıkmıştım ve o gün akşamında ağrı kesici ve kas gevşetici ile zar zor uyumuştum. Eğer sende de menisküs ve öçb haricinde bir kas ağrısı varsa mutlaka baktır. Başımdan böyle bi olay geçti belki 2 gün sonra benim öçb de islaf edip ameliyata sokabilirler anca öyle kurtulur gibiyim. (ek bilgi olarak benim dizlerimde doğuştan eklem uyumsuzluğu varmış)