Özellikle dişi kediler için hayati öneme sahip. Kısırlaştırılmayan dişi kediler 5-6 yaşı civarında piyometra hastalığına yakalanır. Tedavisi çok zor ve çoğunlukla yumurtalıkları alınacak şekilde operasyon geçirmesi gerekiyor. 10-11 yaş civarı da meme kanseri geçiriyorlar. Ölümcül.
Kedi kısırlaştırma ne kadar erken yaşta yapılabilirse o kadar kısa sürede toplar kendisini. Genelde süt dişleri döküldükten, vücut ağırlığı 3 kg civarı olduğu zaman yapılır. Benim kedim 1.5 saat civarı bir operasyonla kısırlaştırıldı. Almaya gittiğimde ayılmıştı. Eve getirdiğimde 1.5 saat civarı uyukladı. Sonra uyanıp, mama yiyip, atlayıp zıplamaya oyun oynamaya devam etti.
Kediniz şuan kızgınlık evresindeyse, acil bir durum yoksa, zaten kısırlaştırma operasyonu yapılamaz. Kızgınlık evresi geçince zaman kaybetmeden kısırlaştırma yaptırmanızda fayda var çünkü 15-20 güne kadar tekrar kızışabilir. Çiftleşme olmadan her bir kızışma evresi, yukarıda bahsettiğim hastalıkları yaşama ihtimalini yüzdesel olarak çok artırıyor. Zaten 7000TL civarı bir harcama yapmak size fazla geliyorsa o canlıyı sahiplendirmenizde fayda var. Çünkü kumu, kaliteli dengeli maması, oyuncakları falan yüksek maliyetler demek.
Ve birde kısırlaştırma konusunda kararsız kalmamın bir diğer sebebi ise, etrafımda kısırlaştırmadan 5-6 yıldır sorunsuz yaşayan kedi sahiplerinin olması. Ayrıca, kısırlaştırma sonrası kedisini kaybeden insanlara da denk geldim. Sonuçta hayvan bıçak altına yatacak, insan ister istemez çekiniyor.