Eğer faizi arttıran taraf FED değilse altının değeri düşer, arttıran taraf FED ise altının değeri yükselir. Bunun tam tersinin olması gerekiyor aslında fakat para birimimizin değeri dolara nazaran daha düşük olduğu için ekonomik olaylardan kaynaklı tam tersi oluyor.