Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
Ben eski berberin, saç sakal tıraşı mı kendim yapıyorum.
İnce tarak ile kenarları önce inceliyorum daha sonra 5 numara tarak ile üstleri alıyorum ve ön kısmı göz kararı ile bırakıyorum.
Makas ile ön kısmı da düzeltirim. Son olarak tarak takamdan faul uzunluğunu alıyorum ve enseyi de yine jiletsiz el yordamı ile alıyorum. Yani arka kısmı için ayna kullanmıyorum. Ölçü aleti olarak elimi kullanıyorum.
1 yıldır kendim kesiyorum, benim ustam da kendisi keserdi. Emin olun bir çok berberde. Daha güzel oluyor. Belli bir süre sonra gözünü kapatsam bile tıraş olacak kadar elin alışıyor.
Taktik diye soran arkadasa şunu diyeyim, taktik elin alışmasıdir.
Kullandığım makiina ise en dandik sakal kesme makinasıdır. Evet onu yenimem lazım. 5 yıldır sakal için son bir yıldır da sac için kullanıyorum.