Binanız yeniyse girin içeri, yeni deprem yönetmeliğine göre yapılmış binalar kolay kolay yıkılmaz fakat eski binada yaşasam ben girmezdim şahsen. Binam 3 yıllık duvarlar gaz beton, o yüzden girdim.
Malatya dan yaziyorum. Yikimlarıj %80 90 ı yeni binalarda oldu. Deprem yonetmeligi dedigin sey muteahitin yapi denetim firmasina el altindan versigi 100 bin liraya bakiyor. 40 yillik nice evlerde cizik yokken 4 ay once teslim edilen ne binalar camura dönüştü. Gözümüzün önünde. Duvarlarin da gazbeton olmasi avantaj degil depremde. Zaten önemli olan duvar degil. Duvar yıkılırsa tüm evin duvarlari 150 200 bine yaptirilir. Aslolan kirişler, kolonlar ve betonun Cxx kaç oldugu. C32 denen betonlar analizde c14 cikti ki bu demir olmasa binanin betonunun bisküvi gibi oldugu demek.