Romanını yazabilirim bu konunun ama torpilsiz girenler var onu belirteyim. Belediyeler malesef siyasi kurumlar. Her seçilen parti ve başkan kendi düşüncesine yakın kişileri işe alma eğilimi gösteriyor ve kadrolaşıyor. Zabıt katibi vs. alımlarında yargı mensubu veya siyasi referansı olmadan işe girilmesi çok zor. Genelde kpss puanı+mülakat olan alımlarda bu tarz birşeyler olma ihtimali yüksek. Kamuda liyakatlı kişiler halen var fakat aktif görev verilmiyor genel olarak. Referansı olan kişiler malesef ön plana çıkıyor.
Şimdi belediyeler sadece istisnai memur olarak (özel kalem müdürlüğü) memur alımı yapabilir. Bunun için de bakanlıktan izin almaları gerekiyor. Çok üst düzey referansınız yoksa bu yol çok zor. Sözleşmeli personel alımını mevzuat değişikliği ile kapattılar diyebiliriz. Diğer seçenek kadrolu işçi veya belediye şirketine işçi olarak girmeniz. Burada en kestirme yol belediye şirketine işçi olarak girilmesi. Genellikle belediyelerde teknik personel ihtiyacı var, mühendis, tekniker gibi veya usta tarzı işçi ihtiyacı olabiliyor.