Konuya yazılımcı olarak değil de müşteri gözüyle dahil olayım.

Yıllardır PHP projeler üzerine gittim. Kullanım kolaylığı açısından benim gibi kod bilmeyen insanlar için açıkçası daha kolay diyebilirim.
Bence ölü bir dil değil. Fakat gerçek anlamda optimize kod yazabilen insan sayısı çok az. Eğer güzel bir kod yapısı ortaya çıkmazsa büyük projelerde sıkıntı olabiliyor.
Son projemde ise (imzamda yer alıyor) node kullanıldı. Çalıştırmak, sunmak veya düzenlemek son kullanıcı için gerçekten zor. Ama hız ve stabil olma konusunda çok daha iyi.
Ayrıca birçok lisans masrafından kurtardığını da belirtmek gerek.

Özetle iş sonuç olarak yazılımcıda bitiyor. Her dilin kendine göre artı ve eksileri vardır. Birine tahtaları verirsiniz size dümdüz bir şekilde çizebilir veya onları yontup şekillendirip harika bir işte ortaya koyabilir.