Hocam kordonu bitirdikten sonra mütareke meydanı var oralarda gezebilirsiniz. Mütareke evini ziyaret edebilirsiniz. (1922'de Türk Kurtuluş Savaşı'nı sona erdiren mütarekenin imzalandığı konaktır, dönemin mobilyaları ve eşyalarının bulunduğu odalarıyla tarihi bir ev) Oradan girince girit mahallesinde tarihi mudanya evlerinin olduğu sokaklarda dolaşırsınız hem tarihi bi doku hem de bol bol fotoğraf çekilebilecek sokaklar. O bölgede feloviagurme diye bir sandviççi var, çok özel kendi yaptıkları ekmekler var ve çok aşırı pahalı değil kesinlikle öneririm. Eğer araç olacaksa sonra da yaklaşık 10 kilometre ilerideki tirilye sahiline gidebilirsiniz, orası da güzeldir dizi filmlerde gördüğünüz tatlı bi kasaba hissini doğrudan verecektir sizlere. Hatta tirilyeye doğru giderken bir de kumyaka köyüne uğrayabilirsiniz bu köyün de denize kıyısı var ve eski bir rum köyü. 8. Yüzyıldan kalma bir kilise bulunuyor, yine rumeli filmlerinde gördüğünüz köylerin esintilerini bulacaksınız.