Soyadı değiştirmek için geçerli bi sebebinizin olması gerekiyor. Yani ben bu soyadını beğenmiyorum diye değiştirme yapılmıyor. Mesela soyadınız hakaret olarak anlaşılabilir (mesela lisede bi çocuğun soyadı otuzbiroğulları idi) ise değiştirebilirsiniz.

İsim değişikliği için ise, eşim isim atmak değilde ikinci bi isim almıştı. Nüfusa bağlı olduğunuz nüfus müdürlüğüne adımı değiştirmek istiyorum diyerek dava açıyorsunuz. En az bir tane şahit olması gerekiyor. Mesela eşim küçüklüğünden beri ipek ismini almak istiyordu. Mahkemede ben şahit olmuştum, kendisinin küçüklüğünden beri ipek ismini almak istediğini biliyorum demiştim ve ismi değişmişti. İsim değişikliğinden 1-2 ay falan sonra nüfus müdürlüğüne gidip yeni kimliğinizi alabiliyorsunuz. Tabi bankaların bazılarında elle, bazılarında otomatik olarak isim değişikliği yapılıyor.