Merhaba arkadaşlar,
Yakın zamanda fark ettiğim bir sorunu paylaşmak istiyorum.
Bakım, optimizasyon, yazılımsal problemler, zararlı yazılım durumları, sunucu tabanlı sorunlar gibi işlerde ücretsiz kontrol yapmamanızı tavsiye ediyorum. Bu tür durumlarda, tespitlerinizi yaptıktan ve durumu açıkladıktan sonra, müşteriniz sizin dışınızda birisiyle çalışabilir ya da başka kişilerden destek alabilir. Bu süreçte geçen zaman içerisinde emeğiniz boşa gidebilir.
Birçok kişi bu konuya dikkat etmiyor. Ben de hatır için insanları kıramadığımdan dolayı bu hataya sıkça düşüyorum. Tavsiyem, hizmet bedelinin %30 - %40’ı kadar bir tutarı ön tespit ücreti olarak almanızdır. Bu hizmeti “rapor verme” olarak adlandırabilirsiniz.