Veraset ilamı çıkınca otomatik herkesin hissesi e-devlet tapu kaydına düşer. Sonra aranızda anlaşma olmazsa birisi mal bölme davası açar , mahkeme yoluyla yine anlaşma olmazsa 2 yıl gibi bir sürede açık artırma ile satışı olur. Genelde anlaşma olmaz böyle olaylarda