İlk başlarda biraz zorlanabilirsiniz bazı şeyleri göze alarak gitmeniz gerekiyor. Almanca dil bilgim olmasına rağmen çok fazla zorluk yaşadım. Türkiyede birisine soru sormak istediğinde ya da devlet dairesine gittiğinizde insanların sizi anlaması çok kolay. Burda bunların bile aslında bir zorluk olmasıyla yüzleşiyor insan. Almancanız ne durumda bilmiyorum fakat iletişim konusunda çok sorunlar yaşanıyor. Birde farklı bir kültür, farklı insanlar çok farklı hayatlar. Ben tek başıma Almanyaya yerleştim fakat sizin aileniz var. Büyük bir karar, allah yardımcınız olsun. Artılarıda çok fazla var. Buraya geldiğinizde eğer İstanbul gibi bir şehirde yaşadıysanız biraz garip oluyor. İstanbulda korna sesleri ve hızlı akan yaşamdan sonra buraya gelince afallıyor insan. Korna sesi hiç duymadım. Herkes çok sakin ve sabırlı. Kısacası çok sakin bir yaşam var. Maddi konular zaten malum.