Biraz empati yapın.
Kaynak kodlarını vermiş olmanız sadece güven ilişkisini tesis eder. Bu müşteri açısından başka bir anlamı yok.
Örneğin siz bir paketleme makinesi aldınız satıcı tüm parçaları ve kullanım klavuzunu size verdi.
Makineyi kullandınız 10 numara 2 sene sonra arıza yaptı.
Satıcıyı aradınız.
Satıcı ne halin varsa gör... ben sana tüm parçaları verdim derse ne dersiniz makineyi satana?
Bu sebeple esnaf ve ticari ahlakı olan kişilerden şu beklenir.
- Bir bakım destek sözleşmesi önermeniz lazım.
- Eğer sizde işin içinden çıkamıyorsanız projeyi yeniden ele alıp tekrar yazmayı önerebilirsiniz.
- Eğer istediği revizyonlar imkansız veya astarı yüzünden pahalıya geliyorsa bunu uygun bir dille anlatmanız lazım.
- Şartlarımdan dolayı işi yapamam diyorsanız bu sefer müşteriyi yönlendirmeniz lazım.
Siz sözleşme veya ticari anlaşmada haklı olabilirsiniz. Bu adli makamlara gitsede hiç bir sorun yaşamayabilirsiniz.
Bu arada sonraki mesajlarda gördüm müşteri toksik ve çalışılamaz bir müşteride olabilir burada da sınır koymak sizin elinizde. Revizyonlarda mesai dahil bir ücret belirleyip çalışma saatlerinizi şart olarak sunabilirsiniz.
Ama ne haliniz varsa görün ben teslim ettim beni ilgilendirmez diyemezsiniz.
ben 20 senedir bu işten ekmek yiyen biri olarak söyleyim ben sizinle iş yapmam.