Bende şöyle bir sorun oluyor %20 yükselse satıyorum insanlar 3x-5x-6x yapmasını bekleyebiliyorlar cidden.
Bunun aslında bir çok sebebi var hocam.
Sebep1: Sizin paranız yüksektir, %20 size güzel kazandırmıştır ve yeterli gelir satarsınız. Diğer kişilerin parası düşüktür %20 onlar için bir şey ifade etmez.
Sebep2: Sizin o paraya ihtiyacınız vardır, yani kaybetmek sizi yıpratacaktır o yüzden riske girmeden hemen satarsınız. Diğer kişiler için o para çok önemli değildir, riske atabilir.
Sebep3: Siz bileşik getiriye inanıyorsunuzdur. Örneğin 5 kere %20 yapınca paranız neredeyse 2.5 katı yaptığı için ufak ufak, risksiz büyütüyorsunuzdur. Onlar biraz daha aç gözlüdür ve sonunda genelde kaybederler.