Merhabalar bir arkadaşımın karşılaştığı olay şu şekilde:
İnstagramda bir butik hesabından alışveriş yapmak isterken dolandırıldım. abiyeci_toptan_zeyynepp adında bir hesap. İlk olarak instagramda dm'den fiyat bilgisi aldım. Ürünün fiyatı 6000 tl idi. 2. Ürüne %50 imdirim yaparız dediler 12.000 tl den 9.000 tl ye indi fiyat. İsim soyisim cep numarası ve açık adres istediler. Sonra iban gönderdiler. İban ismi MYPAYZ ÖDEME KURULUŞU A.Ş adına. 10 Ocak Cuma günü 4.500 tl sini gönderdim. Siparişinizi onaylamamız için en az 6000 tl göndermeniz gerekiyo dediler. 1.500 tl daha gönderdim. Kargoya gittiklerine dair video attılar. 13 Ocak Pazartesi günü ise kalan 3.000 tl yi gönderdim. Pazartesi kargoladıklarını söylediler ama bana sms gelmedi ayrıca kargo şirketini sorduğumda asla net bir cevap vermediler. 15 ocak Çarşamba elinize ulaşır dedi. Çarşamba günü arayıp kargo durumunu sorduğumda mesajlarım iletilmedi. Aradığımda numaraya ulaşılamıyor diyor.
Sonra ben kendim sosyal medya hesaplarına yazdım . Bana cevap verdiler ve ürün sipariş vermek istediğimi söyledim.Maksadım iban alıp dolandırıcının ismini öğrenmekti. Kendisi iban bilgisini paylaştı. Şuan şahsın isim ve soy ismi ibanı elimde mevcut. Konuya dair bilgisi olan arkadaşlar varsa yardımcı olursa sevinirim.