Kur-an'ı Türkçe okuyan birisi olarak neyin doğru neyin yanlış olabileceğine karar vermem kolay oluyor. Fakat ben burada hadislere inanmayın demiyorum. Bu tarz hacı hocalar hadisleri kullanarak dini inançları manipüle ediyor. Birisi gelmiş, şu kişi annesinin karnında 4 sene kalmış diyor, diğeri Hz. peygamberin bilmem neyini yerden al yüzüne sür şifadır diyor, diğeri deve idrarı şifadır diyor. Şimdi bu tarz şeyleri gören insanlar elbette dinden soğur. Buradaki asıl mesela hadislerin yanlışlığı değil, bu tarz insanların, hadisleri kullanarak yaptığı manipülasyondur. Bayağı yanlış anlamışsınız mesajı.
Hocam sıkıntı o zaten onu diyorum bende çok fazla yorumu açık ve ihtiyaç olan konuların çoğu Kuranda atlanmış. Sen Kurana okuyup ulaştığın cevap senin kişisel cevabın ( senin karakterin hayat yapına göre ulaştığın cevap ) sana uysa'da başkasına uymayabilir. Ki öyle oluyor farklı şekillerde yorumlanıyor. Hadis meselesine hiç girmeyeyim bile : )
Kuranda gereken şekilde bunlara net şekilde yer verilse kimse kafasına göre yorumlayamazdı.
En basitinden bir ibadetim 50 farklı şekli ortaya çıkmazdı.
Her neyse artık.