çünkü düzgün bi işe girmek için neredeyse her yerde torpil gerek,torpilin yoksa yıllarca ugraş dur.boşta kalmayayım,bi işe gireyim bari diyorsun ordada düzgün iş bulmak zor.herkes diyor bende iş var,işci bulamıyorum.gidiyorsun,asgari ücretin yarısına 3 kişilik işi yapmanı istiyor.bi arkadaşım var 13k maaş alıyor,son zamdan sonra 15k olur heralde onun maaşta.bu arkadaş sabah 9,akşam 8 çalışıyor,sigorta yok. gün içerisinde asla oturmak yok,dükkan sinek avlası dahi ayakta duracak tüm gün.1 saat ögle molası,yeni mal gelirse yada toptan temizlik/düzenleme filan yapılacaksa ekstra mesaiye kalacak ve tabiki mesai ücreti diye bişey yok.haftada 1 gün tatili var,o sürekli degişiyor işte kendi aralarında ayarlıyorlar.iş yerindede bi dükkan sahibi var başlarında,bildigin nazi subayı kadın bu vatandaş birinin emrinin altında çalışmak mı ister bu şekilde,kendi işini yapmak mı ister?bu arkadaştan daha kötüleride vardır,eminim buna.kim böyle yaşamak ister?

bide zaman degişiyor,sürekli yeni iş alanları çıkıyor ortaya.normalde eskiden evde kızlar el işi ürünler örüp satardı komşularına mesela,harçlıgı çıksın diye.benim zamanımda avoncular sarmıştı her yeri,benim kız kardeşimde güzel para kazandı ordan hatda şimdi 5-10 tane komşuna satmak zorunda degilsin,böyle bi durumun varsa.pazaryerlerinde,instagramda filan ürünlerini satıp gayetde güzel paralar kazanabilirsin.elinde imkanı olan hiç durmasın bence,denesin.başarabilirseniz kendi işiniz en güzelidir.herşeyi geçtim sizi ezmeye çalışan birisi olmaz üstünüzde.kafanız rahat olur,delirmezsiniz.