DoraOtomotiv adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bu savunulacak bir şey değil ki. Sigorta şirketleri, tatil yerleri gibi yerler ödemeyi peşin alıyor. Sıfır risk. Bu durumda örnek geçersiz oluyor.
Örnek geçersiz olmuyor ben iç piyasaya göre örnek verdim.
O zamanda işin içine farklı prosedür giriyordur.
Türkiye piyasasının giderleri ile yurtdışı giderleri aynı olmayabilir.

Mesela iphone yurtdışında 1000 USD civarlarındayken
Türkiye'de 2500 USD

Veya yurtdışı ödemelerin'de daha az vergi alınıyorsa onlara daha ucuz.
bizlere daha pahalı olabilir.
Yurtdışı kazançta KDV yok diye hatırlıyordum. Aklıma gelmeyen prosedürler vardır mutlaka.

Bile bile Türke pahalı satayım diye bir şey yok hocam. Herkes kendi çıkarını düşünüyor.. Sen ne kadar pahalı satarsan sat bir malın alıcısı varsa değeri vardır alıcısı yoksa değeri yoktur.
Türkler zaten alıyor pahalı yapayım diye bir şeyde yok. Öyle bir durumdaS serbest piyasada birisi çıkar ondan daha ucuza satıp tüm müşterileri toplar.