hurfikir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Danışman vs. şahsi düşüncem böyle şeylerde gerekli değil. İnternette her şey açık ve net. Herkes kendi durumunu ve şartlarını en iyi kendi bilir. Bir kaç düzeltme ve tavsiye vereyim. Umarım işine yarar.

Düzeltmeler
- Annenin başörtüsünün olması vs. asla ve asla red sebebi değildir.
- Her başvuru kendi özelinde değerlendirilir. Senin red alman anneni etkilemez. Annenin red alması seni etkilemez.
- Eğitim seviyesi, maddi durum vs. başvuruyu etkilemez. Seni ülkene bağlayan ve geri dönmene sebep olacak şeyler başvuruyu etkiler. Örneğin; Okuyorsan, okulun. Evliysen, ailen. Çalışıyorsan, iş durumun vs.
- Maalesef Schengen Vizesi Türkiye’den çok fazla istismar ediliyor. Yani bir noktada siz her şeyi iyi ve eksiksiz yapmış olsanız dahi iş kabullenmeye ve tevekküle dayanıyor.

Tavsiyeler
- Sezonluk Turizm Zamanlarına Dikkat Et: Her ülkenin turistik açıdan yoğun olduğu belirli sezonlar vardır. Örneğin, İspanya’da festival dönemleri, Fransa’da kış sezonu bu ülkelere olan turistik ilgiyi artırır. Ancak, bazı ülkelerinde turizm açısından durağan dönemleri olur. Bu tür dönemlerde bu ülkelere yapacağın başvurularda seyahat amacın daha titizlikle incelenir. Bu yüzden seyahat tarihlerinin ülkenin turizm dinamiklerine uygun olmasına dikkat et. Yani tutupta Yunanistan’da kış tatili yapacağım diye Ocak’ın ortasında Yunanistan’a vize başvurusu yapma. Yüksek ihtimalle red alırsın.
- İyi Niyet Mektubu ve Seyahat Planı Hazırla: Bazı ülkeler, vize başvurusu sırasında seyahat planını detaylandıran bir mektup talep eder. Bu mektup, konsolosluk yetkililerine kendini ve seyahat amacını doğrudan ifade edebileceğiniz tek belgedir. Seyahat amacını, planını ve niyetini açık, samimi ve tutarlı bir şekilde ifade ettiğinde vizeniz yüksek ihtimalle onaylanır. Mesala İtalya, İspanya en son istiyordu. Seyahatini bu ülkelere yapman ve bu mektubu hazırlaman diğer ülkelere kıyasla senin yararına olur.
- Bağlayıcı Sebepler Sun: Belkide en önemli tavsiyem bu olacaktır. Mutlaka ve mutlaka ülkene dönmek zorunda olduğun sebeplerle başvurunu desteklemelisin. Değindiğim gibi, devam etmen gereken bir okulun varsa, sınırlı süreli bir yıllık izin aldıysan, seyahat dönüşü katılman gereken toplantı, bakman gereken bir ailen vs. varsa bunlar olumlu sana yansır. Ayrıca banka hesabında düzenli (çok, ani ve tek seferlik değil) giriş-çıkışların olması vs. bir başka olumlu yansımadır.

En önemlisi kendini konsolos çalışanı olarak düşün ve önüne bir başvuru aldın. Varsayılan olarak kabul etmemek için pek çok sebep varken seni ne etkilerdi de onaylardın? Konsolosu etkile.

İyi tatiller.
Detaylı ve anlaşılır yorumunuz için çok teşekkürler. Yukarıdaki yorumlarda bahsettiğim gibi geri döneceğimi kanıtlayıcı bir çok sebep sundum: Şirket sahibi olmam, bir yerde sigortalı çalıştığımdan yıllık izin talebim, çiftçi olmam ve stajyer olmam gibi. Ancak sonunda oradaki memurların inisiyatifine kalıyoruz galiba. Vardır bir hayır demekten başka bir çare kalmıyor. Diğer ülkelerin de randevu sistemi kapalı şu an. Annemi yurt dışına götürme hayalim seneye kaldı artık 😁