firmaya bağlı çalışırsan km hesabı + saatlik ücret + paket başı şeklinde sistem ilerler, oda aylık 50 bin gibi bi gelir getirir. motorun masrafına bakımına karışılmaz, bozulursa yerine o gün ekstracı gelir o gün yevmiyeyi 2x unut, senin yerine gelen joker adama verilir o para. o yüzden mutlaka çift motor çalışılması lazım. kendin çalışacaksanda 80-100 bin bırakır bunun bağkuru vs üç aşağı beş yukarı yemen içmen benzinin kendine ait, hemen hemen masrafları çıkınca 60 bin kalır sana, ben olsam şuan kesinlikle firma elemanı olarak çalışırım, özellikle kışın çok yatarsın en kötü saatlik ücretten yine asgari ücret çıkıyor, yazında özellikle bildiğin semtte bildiğin mahallede çok seri paket atman lazım. bu işte gelir biraz performansa bağlı. ben olsam şuan kesinlikle firmaya - dükkana - iş yerine bağlı çalışırım, kendi başıma çalışmam. kuryelerin illa kendi wp grupları oluyor boş kalmazsın, birinin motoru patlar birinin izini vardır yerine ekstracı çağırır boş kalmazsın böyle bi gruba girersen. ama dediğim gibi performans önemli, 2x ekstracı parası alacağıma çok ciddiyim çok iyi bildiğim bi semtte paket başından kazanmayı tercih ederim. ha birazda vicdana kalmış bi olay, özellikle yağmur kış kuryelerin bayram mevsimidir "efendim yağmur var çok yağışlı, yada yol kapanmış kusura bakmayın" deyip ne kadar acıtasyon yapabilirsen o kadar paraüstü - bahşiş alırsın, onlarda cebe otomatikman... pandemide 2 sene boyunca kurye izni gece çıkma izni olan bi arkadaşım ev aldı ! evet 2 yılda ev aldı... gece evine alkol mü istiyorsun, sokağamı çıkamıyorsun ? tamam getiririm bayi fiyatı 2x, kabul edersen...
arabalı kurye - kargo - ecza deposu - amazon trendyol- sanayi içi parça - motor - tornacı nakliyatı işlerine sakın girme akı bokunu kurtarmıyor. böyle bi kazanç sadece motorla yapılır, altını çiziyorum çift motor çalışmak önemli, mümkünse çin alma japon al paraya kıy iki tane al... arabada sadece para kazandığını zannedersin taki bi motor bi enjektör arızasına, yada kazaya karışana kadar...araban sanayide minimum 1 hafta yatacak oda en iyi ihtimal, malesef kendi aracınla ücretler kabul edilemeyecek seviyede çok düşük. günümüzde ticariden bineğe kadar seviyeyi boşuna çekmediler, tamam ticaride her yıl muayne amortismanı varsa bineği olan adamı kiralama usulü çalıştırırırz - seçeriz dediler, eli yüzü düzgün saçma sapan bi araban yoksa azcık modelliyse gri - beyazsa tüm firmalar kabul ediyor binek sedanda olsa, sürücü bulamıyorlar çünkü. sadece korsan takside çalışırsan kazanırsın, ondada bursa - istanbuldaysan cezası bitmez. ondada para yedirmen lazım, çarşamba cuma cumertesi sırf klüplerin mekanların önüne anlaşmalı çeksen yeter... kurye gibide kolay kolay korsan durağına giremezsin referansında lazım. oraya gitmem buraya gitmem yapamazsın, müşteri bi kere seni şikayet eder durağına şu mahalleye girmedi diye seni kısa mesafeye atarlar kazanamazsın, araban durdurulur üst aramasına denk gelirsin yada müşteri sıkıntılı çıkar üstünde yasaklı madde yakalanır ben korsan taksiyim diyemezsin... abone sıkıntı çıkarırsada biraz mafyatik olman lazım, bileğine arkana güvenirsen anca korsan işi yaparsın. hemen hemen korsan işi yapan herkes eski bodyguard - sporcu, eski güreşçi, boksör, bi dövüş sporuyla uğraşmış, eski bitirim - sabıkalı - kriminal tipler.