sonsuzadek adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
selamlar yarın ara duruşması olan bir mahkemem var ben ifademi ve delilleri uyap üzerinden ' savunma dilekçesi ' olarak yüklesem mahkeme kabul eder mi? yani kısacası demek istediğim sözlü savunma yerine yazılı savunma vereceğim ( e-imza ile imzalayıp yükleme yapacağım )
Merhabalar.

Savunmanız ve bağlı delilleri uyap üzerinden elektronik imzalı şekilde
göndermeniz mümkün. Fakat bununla birlikte duruşmaya gidip metni
kısaca özetlemeniz ve anlaşılmasını istediğiniz kısımların altını çizmeniz
iyi olur. Duruşmaya gitmeden sadece yazılı savunma vermeniz pek iyi
karşılanmaz. Hatta duruşmaya gitmediğiniz için yakalama da çıkartılabilir.

Evrak boyutu nedeni ile dijital olarak göndermek istiyorsanız sistemin
bir dosya yükleme sınırı var. O nedenle hepsini yüklemeniz mümkün
olmayabilir. Delillerinizi bir USB bellekle de dosyaya sunabilirsiniz.

Fakat şunu unutmayın. Delil olduğunu düşündüğünüz her şey mahkeme
nezdinde bir anlam ifade etmeyebilir. Bu nedenle ayrımını iyi yapın.
Yoksa mahkeme bu kadar delili incele(ye)mez. Bazı durumlarda verilen
5-10 sayfalık dilekçenin bile okunmadığını görebiliyoruz. Kaldı ki yarın
10 dan fazla duruşmaya girecek hakimin bu evrakları okumaya zamanı
yok.

Mümkünse daha kısa ve öz bir savunma yapın. İfade ettiğiniz şeylerin
ispatı için EK-2 ye bakabilirsiniz gibi yönlendirmeler ile istenilen verilere
kolay ulaşım sağlayın. Ama her türlü durumda önemli hususları sözlü
dile getirin ki ifadelerinize karşı size soru sorulabilsin.

Eğer talimat duruşmasına gidiyorsanız sizi dinleyecek hakimin dosya
hakkında bilgisi yoktur. O nedenle size soru sorulmaya bilir. Ama her
türlü durumda daha az vakit alacak şeyler sunmanız meramınızı izah
edebilmeniz için faydalı olacaktır.

Profesyonel destek almak isterseniz profilimdeki numaradan ulaşabilirsiniz.

İyi forumlar