Cogent T1 olmasa da(Deutsche Telekom ile davaları bile vardı) T1 olduğunu söyleyen(bugünlerde olmuş olmalı) büyük bir operatör, çoğu firmanın yurtdışı peer ayağı Cogent'a bağlıydı; iyi şeyler olmayacak bir şekilde yetki almazlarsa.
İnternet kocaman bir ağ, eşlerle bağlantı kuruyoruz ve bu şekilde erişim sağlıyoruz; her operatör her eşle bağlantı kuramayacağı için(ekonomik nedenler vb.) böyle firmaların bağlantı ve eş servisleri çok önemli; bu yüzden Cogent'ın olmaması Türkiye'de hizmet sunan birçok firmayı ağ kalitesi ve kapasite olarak sınırlayacak.