Merhabalar değerli R10 dostlarım, öncelikle iyi akşamlar diliyorum umarım iyisinizdir.
Şahıs şirketi kurulum sürecimizi çok yakında başlatacağız fakat öncesinde birkaç sorum var.
1-) Şirket kurulumunda ay başı/sonu ya da yıl sonu olmasının herhangi bir etkisi oluyor mu?
2-) Şirket adresi için kirada olan evimizi göstereceğiz, ilk kontrat tarihimiz 2019 fakat sonrasında yenilenmedi. Yeni bir kira sözleşmesi yapmamız gerekiyor mu? (2019'da 950 TL olan kiramız şu an 9.000 TL) Eğer yenilememiz gerekiyorsa kurulum öncesinde yenileyeceğiz.
Vakit ayırıp değerli görüşlerini ileten herkese teşekkür ederim
1. Ay sonu ay başı hususu şu şekilde; kalan 3 gün dahi olsa ay içerisinde tam ay gibi işlem yapılır ve aylık beyanlar gibi verilir damga vergileri tam çıkar. Yıl sonu yı başı olayı da genç girişimci olmanız durumunda önemli. 1 ay kaldı yıl bitmesine eğer genç girişimci iseniz 230.000 TL gelir rakamını dolduramayacaksanız ticari anlamda 1 ayda buhakkınız boşa gitmiş olur, ama yıl başından sonra başlarda 1 yıl da bunu değerlendirme imkanınız daha fazla olur. Farkı bu.
2. Şirket adresi için maliye kira kontratı talep etmiyor.
Başka sorunuz olur ise profilimden de ulaşabilirsiniz.