Aslında herkese göre değişkenlik gösteren bir konu bu.
Kimisi 21 derece demiş kimisi 27 derece.
Tabii burada oda sıcaklığından ziyade evin yalıtımı önem kazanıyor.
Yalıtımsız bir evde oda sıcaklığının 23 derece olması için yakılan doğalgaz ile yalıtımlı olan bir evde 23 derece olması için yakılan doğalgaz miktarı değişiklik gösterir.
Ev ne kadar soğuksa istenilen sıcaklığa ulaşmak için daha fazla yakıt harcanır.
Buda faturaya yansır.
Kimisi 21-22 derece de rahatça otururken, kimileri de 24-25 derece de anca ısındığını söylüyor.
Hele de çocuk varsa o zaman derece daha da yükseliyor.
Merkezi sistemden kendi kombisiyle ısınmaya geçenler için 21-22 derece soğuk bile kalabilir.
Merkezi ısınma da derece genelde daha yüksek oluyor.
Benim oda termostatım var.
Honeywell T3R modeli.
Auto moda alıp programlama yapıyorum.
Max 22.5 derece de gayet sıcak oluyor.
0.5 derecelik bir değişim bile sıcaklığa etki edebiliyor.
Termostatı devre dışı bırakıp manuel ayarlama yapınca daha fazla yakıyor.
Termostat varken 5 metreküp yanıyor ise termostatsız 8 metreküp yanıyor günlük.
Ama hem üşümeyeyim hem de fatura az gelsin derseniz max 22-23 derece aralığında yakmanız da fayda var.
Hatta programlama yapıp gece 21 derece yapabilirsiniz.