Bu yıllardır süregelen klâsik bir taktik. Genelde de aynı kişiler yapar, huy edinmiştir çünkü. Vermeyince de önce vicdan yaptırır, sonra kışkırtıcı laflar eder. Söyledikleri de %99 yalandır. Kısacası yasal olarak olmasa da ahlâki olarak dolandırıcılıktır bu, sonuçta kandırıyor. Hatta bunu gün içinde onlarca kişiye yapıyor. Numarası açık olan herkese yazıyor tanımadığı hâlde.

Durum böyle olunca, bunu yapanı değil de paylaşanı linçleyen arkadaşların amacını gerçekten anlamak güç. Gereksiz bir linç kültürü gelişti son yıllarda ülkede. "Iban at ben göndereyim." diyenler, şov yapmak yerine paranızı işe yarar yerlere göndermeyi düşünebilirsiniz. Örneğin Lösev, Mehmetçik Vakfı, SMA'lı çocuklar vb. Ha tabii para sizin, yine de göndermek isterseniz şovunuza Facebook, Twitter'da "Aç yatıyorum yardım edin." diyen dolandırıcıları da ekleyebilirsiniz.