İki sebebi var, birisi zaten forum kültürü tüm dünyada yıllardır bitme noktasına geldi. İkinci sebebiyse mybb'nin tamamen ücretsiz bir forum yazılımı olması. Ücretli rakibi xenforo çok ileri seviyelere gelmişken ücretsiz bir yazılımın yerinde sayması çok normal.
İnternet eski yıllardaki gibi değil artık. yazılımcılar bedavaya 1 saniyesini bile harcamak istemiyor, gönüllülük esası iflas etmiş durumda. Mybb yine iyi durumda, tamamen yok olmadığına şükretmek lazım. Bugün bile bence ücretsiz en iyi forum yazılımı.
Forum kültürü ne zaman sorsak bitiyor. Ama bir türlü bitmek bilmedi diyelim. MyBB zamanında ücretsiz hali ile vbulletin kafa tutuyordu. Ama xenforo çıktı çıkalı ses seda yok.