Öncelikle şunu belirteyim: Türkiye'de yurt dışındaki gibi iyi hizmet veren bir firma yok. Ne Türk Telekom ne Turkcell ne de Vodafone adam akıllı bulut bilişimi sunamıyor.
Türkiyede Cloud Server olarak satılan sunucular Cloud değil. Sıradan RAID ile yapılandırılmış sanal sunucular. Bir bakım sırasında sunucular başka Host'lar üzerinde çalışmıyor. Sunucuları kapatıp "Bakım var 4 saate bitecek, bekleyin." diyorlar.
Sözde Tier 3 veri merkezlerinde olup da N+1 yedekliliğini reklam edenler yedek ağa geçip yedek Host'lar üzerinden sunucunun çalışmasını devam ettirebilecekken... Fişi kesiyorlar. Bu daha kolay.
Tier 3'üz diyenlere inanmayın. Çoğunun sertifikası yoktur. Tier 2 bile değillerdir.
İlkbyte bile Bulut Sunucu ismiyle pazarlıyor sunucularını. En basitinden Block Volume, Private Networking yok. Ama ismi Bulut.