Selamlar,

İleriyi de düşünerek fiziksel sunucuyu sanallaştırırdım, bir sunucuda botumu çalıştırır, ikinci sunucuya proxy server kurardım.

IP tasarrufu yapmak için; ilk sunucuda dışarıyla işim yoksa, iki sunucuya da 10'lu IP adresi tanımlardım, ikinci sunucudaki proxy IP adreslerine 10.10.10.20ort gibi tanımlamaları yapar kullanırdım.

Sevgilerle.