finder'ın uygulamalar sekmesine geldiğinde de kilitli görünüyor mu? muhtemelen sistem ayarlarında erişimi olduğu için kendini kilit altına alıyor olabilir. mac'in gizlilik kısımlarını incelersen kaspersky ile ilgili bir şey bulup kaldırabilirsin belki