Diğer cevapları okumadım ama:
Ben olsam (ki ben öyle yaptım, Rakamlar sizinkine yakın idi daha yüksek sadece),
750k birikim + 750k Araba = 1.5m
1.5m nakitin üzerine 1.5m yada 1m Kredi çekerim 3 ile 5 yıl arası öderdim. Kredi her sene yapılanıp daha da azalıyor.
Eğer ilk evinizse bayağı yardımcı oluyor bankalar. ( Oran konusunda )
Eşin ve senin maaşın 95k ise, ikinize de %10 bile zam yapılsa maaşınız 105k'yi geçiyor.
1.5m/60ay kredi çekerseniz ödeyeceğiniz aylık miktar bu gelirin yarısı fakat toplam ödeyeceğiniz miktar ise 3m, harcadığınız nakit 1.5m
Alacağınız evin toplam ederi 4.5m oluyor, 5 senede, o evin fiyatı bu parayı ikiye katlayacak zaten.
Sallama ziya derseniz de sene başından bu güne kadar gelen raporlarda ev fiyat artışı %32 olarak gözüküyor. 5 ile çarpmanızı tavsiye ederim, çarpmak istemezseniz de kira ödemeye devam edin derim.
Not: 40k Tapu masrafı, 20-100k arasında gidip gelen çıkacak vergi ve 10-15k arasında değişen kredi ekspertiz ücretini bu hesaplamaya dahil etmedim.
YATIRIM TAVSİYESİ DEĞİLDİR.
Sevgiler iyi forumlar.