Bir teoriye göre piramitler aslında tersten inşa edildi. Şöyle ki piramitlerinin yapımında 100 binlerce insan çalıştı. Ve sürekli toprak yığıntı haline getirildi. Sonrasında en tepeden başlanarak ve toprakların sıkıştırılması ile piramite şekil verildi.
Başka bir teoriye göre yazıtlarda insan dışı varlıkların olduğu göze çarpıyor. Ama herhangi bir kalıntının olmaması bu durumu şüpheli hale getiriyor