Merhaba, yakın zamanda vergi mükellefi olacağım. Hiç anladığım bir konu değil, aklıma takılan birkaç soru var. Hesaplaması kolay olması açısından örnek veriyorum her ay 100.000 TL + 20.000 TL KDV toplam 120.000 TL kazancımız var. Devlete 20.000 TL KDV ödeyeceğiz.

1. Ofiste kullanmak için bir makine aldım diyelim. Bunun fiyatı da 50.000 TL + 10.000 TL KDV toplam 60.000 TL olsun. Bu ay kazancımdan ötürü 20.000 TL KDV ödemem gerekirken, gider gösterdiğim için 10.000 TL mi ödüyorum?
2. Her ay düzenli 120.000 TL kazanıyorum ve haliyle 20.000 TL KDV ödemem gerek ama ben almam gereken makinelerin hepsini topluca aldım. Yani 5 tane 60.000 TL tutarında demirbaş almış oldum toplam 300.000 TL ödedim ve bunun da 50.000 TL'si KDV olacak. Bu ay kazançtan ötürü benim ödemem gereken KDV 20.000 TL olmasına rağmen 50.000 TL düşeceğimiz için bu ay vergi ödemeyecek miyim? Muhtemelen ödemeyeceğim diye anlıyorum.
3. Peki önümüzdeki ay nasıl olacak? Yine 20.000 TL KDV ödemem gerektiğini düşünelim. Bir önceki ay 20.000 TL KDV olmasına rağmen giderim olduğu için vergi ödememiştim ama 20.000 TL KDV olmasına rağmen benim makine alarak ödediğim KDV 50.000 TL olmuştu ve kazançtan ötürü KDV ödememiştim. Arada 30.000 TL gibi bir fark var. Bu farkı bir sonraki ay ödeyeceğim KDV için de kullanabilecek miyim? Yani alınacakları 1 ayda almak yerine aydan aya almak mı gerekir?

Umarım derdimi anlatabilmişimdir.