Bu bütçelerde alınacak MSI'ların kasası ve soğutma performansları rakiplerinden kötü. Kasası biraz daha iyi olsun diye fazla para verip daha düşük GPU almak pek mantıklı değil. Düşük GPU alınca 3-4 yıla yetersiz kalmaya başlayıp cihaz değiştirilecek. Anakart arıza ihtimali de yaygın markalarda artık o kadar fazla değil. MSI gurusu olarak şahsen fazla para verip düşük gpu tercih etmem.
Tabi ki msi için 70-80k bütçe lazım. 4060, 4050 den daha iyi değerlendirmesi yaparsak bu yanlış olur. En yüksek wat da olan 4050 en düşük wat lı 4060 ye göre daha stabil performans verebilir. Ben şahsen bir tık daha iyi ekran kartı için HP alarak kumar oynamam. %100 sRGB varken, %62 tercih etmek de hata olur. Arada ki farkı aşağıda ki linkten izleyin. Hp victuslarda kasma, donma ve akabinde ekran kartı arızası hala yoğun olarak yaşanıyor. Asuslarda bile yaşanılıyor bu durum. Bu bütçeyle 4060 ekran kartlı Asus tuf da alınabilir ancak onu da önermem. 10k daha fazla verip 4060 olan rog alırdım. Cihaz 3-4 yıl yaşadıysa zaten cihaz değiştirsin. Birde 3-4 yıl yaşamama durumu var. 3-4 ay da yanan laptoplar hala günümüzde var. İntel soğutulmayan işlemci ürettiği sürece gaming laptopların kullanım ömrü daha da kısalacak.
https://www.youtube.com/watch?v=UZDp15IJ2Ns&t=8s