Herkes bir şey olmaz yazmış ama ben ceza alma ihtimalini daha yüksek görüyorum. Duygusal ve ahlâkî yaklaşmayın bu tarz olaylarda. Başkasının yaptığı, sizin yaptığınızın suç olduğu gerçeğini değiştirmez, sadece ceza miktarına etki eder. Her ne kadar ceza alacağınızı düşünsem de, büyük bir ceza olmayacaktır. Sicil kaydınız da temizmiş. O yüzden muhtemelen HAGB olur, o da sabıka kaydında gözükmez, 5 yıl içinde başka bir suçtan ceza almazsanız sıkıntı olmaz. Ama buradaki konu şu: Fahrettin Bey'in de dediği gibi; aklınızın bir köşesinde bu duruma yer ayırmak, meşgul etmek istiyor musunuz? Önemli olan burası. Kimine göre para ödemek, baş ağrısı çekmekten daha kolay olabilir. Kimisi de para ödemek istemez. Kimi için adli sicil kaydı çok önemlidir, kimisi önemsemez. Kimisi para öderse onu daha çok takar, kimisi için adliyenin soğuk suratlı koridorlarını görmek daha sinir bozucudur. Siz hangisisiniz? Kararınızı ona göre verin.

Eğer uzlaşmaya karar verirseniz 30 bini çıkarıp vermeyin hemen. Maaşınızı söyleyin. "Ödeme gücüm yok, kredilerim var, ay sonunu zor getiriyorum, eğer yardımcı olmazsanız 30 bini kesinlikle veremem ve istemeyerek de olsa uzlaşma gerçekleşmez, kartlarım bile sonuna kadar dolu, hâlden anlayın lütfen." gibi açıklamalarla, hırs yaptıracak cümleler kurmadan, 10 bin teklif edin. Karşı taraf kabul etmezse, duruma göre 15'e çıkın, bakalım ne olacak. Bu arada HAGB alsanız bile karşı tarafın avukatına vekâlet ücreti çıkabilir. Yani bu, cebinizden her türlü para çıkması demek. Bunları değerlendirin hep.

Bu arada söylemeden geçemeyeceğim. Bunu meslek edinen kişiler var. Hatta avukat arkadaşlar kızmasın, benim eşim de avukat ama çarkını böyle döndüren, yolunu bulan avukatlar bile var. İlla vicdana aykırı bir şey yapmasına gerek yok. Sosyal medyada siyasi paylaşımlara veya spor kulüplerinin paylaşımlarına, hakaret etmeden sadece fikir belirtir gibi radikal ve kışkırtıcı bir yorum yapıp, kendisine onlarca yüzlerce kişiden özellikle hakaret edilmesini sağlayıp uzlaştırma esnasında yevmiyesini doğrultan çok...

Uzun lafın kısası: Kimseye hakaret etmeyin.

Not: Yukarıdaki mesaj, hukukî tavsiye niteliğinde olmayıp konuya dair genel bilgiler ve uzman olmayan şahsi görüşler içerir. Aksiyon almadan önce bir uzmana danışınız.