doğrudan zararlar dışında dolaylı zararlar var; işte bazı örnekler

*daha şık görünmek için kuaför berber saç bakım, kesim sayısının düşmesi
* Lokantalarda yenilen yemeklerin azalması
* Cafe -bar gibi mekanlarda müşteri azalması
* sınırlar içinde yerli turistin daha az yer değiştirmesi sonucu turuizm gelir kaybı
* yeni elbiselerin satışında azalma (doğrudan satış değil)
*telefon satışlarında azalma (daha iyi foto ve video çekme isteği)
* benzin satışlarında azalma
* otel rez. azalma
v.b

doğrudan zararlar

*butik işletmelerin satış rakamlarının düşmesi
* grafik tasarım işlerinin azalması
* video editlerin azalması
* smm gelirlerinin düşmesi
* tur-konaklama hizmetlerinin akasaması
* reklam ajanslarının gelir kaybı
* fenomen gelirlerinin azalması
* hesap işlerinin azalması
* marka bilinirliğinin azalması
* 3. tür uygulama gelirlerinin azalması
* hizmet sektöründe gelir kaybı
v.b

Birde fark etmediğiniz toplumsal zararlar var

* yasak nedeniyle yabancı yatırımların ertelenmesi/iptal edilmesi
* yabancı turistlerin gelmek istememesi
* borsada düşüş
*dolar /euro/ altında yükselme
* Haber alma özgürlüğünün kısıtlanması
* ifade özgürlüğünün kısıtlanması
v.b.

Bunların dışında göz ardı edilen bir şey var.

*Sosyal medyada kız-erkek kovalayan tiplerin sağa sola sarmaya başlaması
* yaş ortalaması büyük insanların küçüklere sarmaya başlaması
* instaya girebilmek için legal olmayan uygulamarda artış sonucu veri çalınması


şahsen ben instanın kapatılmasına sevinenlerin “amip” beyinli olduğunu düşünüyorum. Her kim sevindirici görüyorsa engelleyebilir. ben zaten engelliyorum.