Eğer ben olsam, TEFAS'a giderdim. Parayı nasıl değerlendireceğimi bilmediğim için işi profesyonellere bırakmanın en doğrusu olacağını düşünürdüm. Bu nedenle, hangi fonları seçeceğime dair bir fikrim olmadığından temasız fonlara yönelirdim. Muhtemelen karşıma IPB, IRF, NRC, KUIB, RIK gibi fonlar çıkardı ve bu fonların yatırımcı bilgi formlarını incelerdim, portföy dağılımlarına bakardım. Hangi fonlar bana uygun gelirse, paramı onlara dağıtırdım. Bu bir yatırım tavsiyesi değildir.
Faiz diğer tüm enstrümanların düşmanıdır. Faiz yüksek ise ben para kazanmak yerine para kaybetmemeye oynardım.
Değişken fonlarda %10 stopaj var yarın %15 çıkarabilirler.Yani 1 milyon yatırdın diyelim 2 ay %10 ancak getiri oldu.Fonu satacaksın hoop 100 bin gitti devlet babanın cebine.Min 6.ay bekleyeceksen değişken fon alınır.