Özel okllar ne yazıkki ticarethaneden öteye geçemez, alman lisesi fransiz vs, gibi isimleri olan okllar ise gönderin yoksa hepsi boş, çoğnda sınav notlarını hocalara bile girdirmiyorlar hayalet öğrencileri fark etmesinler diye. Sürekli hatta yıl içinde bile öğretmen çıkartırlar daha düşük maaşla veya maaşlarını ödemezler öğretmenler gider, Maddi sıkıntı yok ise devlet oklna gönderin eksik olan derslerini özel hocalar ile tamamlamanız faydasına olacaktır.