Şahsi görüşüm liseyi kolejde okuyup iyi hazırlansın ve belki - temennim o şekilde - yurtdışına burslu ya da kaliteli okullardan burs alarak gitmesi olur. Bu şekilde üniversitelere saçma paralar vermez ve kaliteli / donanımlı bir yüksek eğitim alır. Bir diğer yol mesleki eğitim düşünüyorsanız sanayi sitelerinde direkt olarak iş garantili denebilecek mesleki eğitim siteleri var orada plc den tutun kaynak programlama torna tesfiye gibi bir çok alanda kaliteli eğitimler alıp direk eğitim sonrası işe yönlendirme yapılıyor yaşadığınız bölgede bu yönde eğitim veren bir kurum varsa ona da başvurabilirsiniz.