Arkadaşlar öncelikle insan canı evet önemli ama tabiki ölmeli diyen arkadaşların eminim ki bir köpek dostu yok. Yanı sıra herkes köpek alırsa ve sadece hava olsun diye yanında gezdirir, köpekler hakkında bilgi edinmezse böyle olaylar yaşanıyor işte. Aşağıya bir tane video bırakıyorum lütfen izleyin. Ne videodaki insan zarar görürdü ne de köpek dostumuz ölmüş olurdu. Sadece bilinçlenmemiz ve köpek dostumuzu tanımamız gerekiyor. Hem köpek için hem saldırılan vatandaş için çok üzüldüm. Keşke hiç yaşanmasaydı ama bilinçli bir köpek sahibi ile iki tarafta minimum zararla yaşamına devam ediyor olabilirdi. Burada en temel konu köpeklerin boyu kilosu fark etmeksizin hayvanlar konuşabilen canlılar olmadığı için diş kullanarak tepki verirler. Isıran köpek ısırmayan köpek diye bir şey yok maalesef ki. Tüm köpekler ısırır, asla ısırmaz dediğiniz köpek bile bir kaç dakika içinde saldırgan bir hale gelebilir.
https://www.youtube.com/watch?v=bOXZzCQNJ_E
Merhabalar.
1- Kimse biri ya da bir şeyle dost olmak zorunda değil.
2- Kimse kimsenin dostu ile arasındaki ilişkinden dolayı zarar görmek
ya da korkuya kapılmak zorunda değil.
3- Kimse kimsenin dostu ile arasında geçebilecek bir sorun nedeni ile
kendini korumak zorunda kalabileceği ihtimaline binaen kendini
geliştirmek ya da bilinçlenmek zorunda değil.
4- Silah taşıyanın, tehlikeli maddelerle çalışanın olduğu gibi hayvan
sahiplerinin de sorumluluğu vardır. Olası bir problemde çözüm
üretemeyecekse hayvan sahiplenemez ya da sonuçlarına katlanır.
Yani ben köpekten korunmayı öğrenmek zorunda değilim. Sahibi beni korumayı öğrenecek.
5- Her ne kadar dost deseniz de bu sizin yorumunuzdur. Gerçek değildir.
Siz ne kadar dost deme hakkına sahipseniz diğer insanlarda canavar
deme hakkına hakkına da sahiptir.
6- Tüm bunların üzerine birilerinin keyfi davranışları nedeniyle ben ya da
herhangi biri rahatsız olamaz.(Köpek beslemek keyfi bir davranıştır.
Çoban, bomba uzmanı vs. değilseniz. Bu ayrı) Beslemek için alıp sonra
sorumluluğunu almaya erinen insanların tamamen keyfi olarak sokağa
bıraktığı ya da evinde bakmaya imkanlarının yetmemesinden(?) dolayı
sokakta kalmasına imkan tanıdığı hayvanlardan dolayı ben rahatsız olamam.
Bu demek değildir ki hayvanlar öldürülsün. Bunun sorumlularını bulmak
ve çözümü onların üzerine yüklemek gerekir. Hayvana eziyet etmeden
ve sorunun daha da büyümesine neden olmadan 10 yıla bu sorunu çözmek
öldürmekten daha kolay. Bu işin uzmanları dinlenebilir.
Ne belediyelerin ne de devletin; vergisiz el altından cins kedi köpek yetiştirip
satan insanların ve keyfi davranışları nedeniyle sokaktaki hayvan sayısının
artmasına neden olanların yaptıkları şeyleri çözme sorumluluğu yok.
Biraz sert yazmış olabilirim. Kusura bakmayın. Öyle bir amacım yoktu.
Araştıran ve düşünen bir insana benziyorsunuz. Yazdıklarım yorum değil
gerçekler. Elbet istisnaları vardır. Ama genel durum böyle. Medeni olarak
tartışmak isterseniz alıntılamanızı rica edeceğim. Medeni bir tartışmanın
tadı her yerde bulunmuyor.
Sevgiler
İyi forumlar