Hemen konuya giriyorum lütfen mesajımı dikkate al.
Saçın dökülüyor, çözümü yok.. O saç dökülecek!
Diyenleri kesinlikle dikkate alma.....................
Ben vaktinde bu laflar yüzünden boş vermişlik yaptım.
Ülkede tek işi saç olan kuaförler ve berberler bile "DHT" ne demek bilmiyormuş.
Haliyle çevrenizde çoğu insan bu telkinlerde olunca sizde çözüm aramıyorsunuz.
1 yıl biotin ve ducray şampuan kullandım tabi faydası olmadı.
Tepe bölgem açıldı, saç çizgim geriye gitti bir anda 5-10 yaş yaşlandım.
Ne mi oldu araştırırken minoxidile rast geldim.
Minoxidili araştırken finasterid denilen bir ilaçdan haberdar oldum.
Amerikada fda onaylı ülkemizde de saç tedavisi için reçete edilen bir ilaçmış.
Finasteride hakkında yine halkımızın değerli yorumlarını okduğum için uzak kaldım yan etkileri özellikle erkek meme büyümesi vs korkutmuştu.
Bende daha doğal olan yine aynı olmasada benzer etkiyi verecek cüce palmiye vitamin takviyesini seçmiştim.
Klinik araştırmalarda saç için faydası kanıtlanmış bir takviye.
İkisinin ortak özelliği nedir?
Erkeklik hormonu olan testosteron kaynaklı vücutta oluşan, dht hormonunu baskılaması.
dht saç dibinde birikerek, saçın vitamin ve diğer besinleri almasını engelleyerek tabiri caizse o bölgeyi çölleştirerek kurutuyor.
Prp tedaviside saç dibindeki kanı temizleyerek dht yi temizlemek üzerine kurulu.
Cüce palmiyeyi ocak ayında kullanmaya başladım nisanda vertex bölgem %80 kapanmıştı.
Hiç inanamadım böyle bir başarıya.
Çevremdekiler berberim ne kullandığımı sorup tavsiye almaya başlamıştı.
Ama kullandığım ilaç geçen ay son aldığımda tadı ve kutusu değişmişti, önceden tadı acıydı hızlıca suyla yutuyordum. Başta önemsemedim ama saçım bir anda agresif dökülmeye girdi. Büyük ihtimalle formül değişmiş benimle benzer şikayetleri okudum. Başladığım noktaya döndüm diyebilirim. Şuan yukarıda belirttiğim gibi sevgili halkım diyorum çünkü başta finasteride kullansaydım şuan tedavim bozulmamış olacaktı. Halkı çok dinlememek gerekliymiş... İnsanların saçma sapan yorumları yüzünden almaya çekindim, çünkü kullanmayan denemeyen bile milleti soğutuyordu ama araştırdığımda %1 %2 gibi çok küçük kesimde yan etki görülüyormuş.
Kısacası
DHT baskılaman lazım, başka türlü yolu yok.
Kısa yoldan yapmak istersen PRP yaptır.
Ama düzenli olarak finasteride ve minoxidil kullanman gerekecek.
Yan takviyelerde lazım
biotin, multivitamin gibi.
Şahsen benim rutinim şu şekilde.
Ducray şampuan
5mg bitoin
xpecia (yukarıda bahsettiğim, finasteride geçiş yapıyorum bu hafta)
multivitamin
biberiye yağı (topikal olarak)
dermoroller
ve
dutasterid(bu finasteride gibi benzer ilaçtır daha güçlüdür 2günde bir alıyorum mevcut tedavim bozulduğu için seçtim ileriye doğru haftada 1 yapacağım)
Son olarak bir cildiyeden randevu alıp o şekilde dediklerimi uygulamanı tavsiye ederim.
Saç dökülmesinin diğer nedeni egzama kaynaklı olabilir.
Onun içinde ketoral gibi şampuanlar veriyorlar bende aşırı kaşıntı olduğu için haftada 2kez kullanmaya başladım.
Hocam sizinki genetik dökülme mi ? Ve şuan kullandığınız ürünler sizin için nasıl bir gelişme gösteriyor ?