Şuna bakabilirsin gittiğinde ordakilere Almanca dil okuluna gidersem part time bile olsa çalışma iznin var mı? Bunu birebir orda öğren bir arkadaşım eskiden yoktu ama artık var dedi. Almanya'da göçmenlere çok fazla değişiklik oluyor. Orda birebir kurslarla görüşüp bunu düşün. Hatta şu var 3 aylık vizenle gittiğinde orda dil kursuna birebir görüşürsen şunu söyleyebilirsin. Ben kayıt olursam burdan Oturum Kartı başvurusu yapabilir miyim diye sorabilirsin. Dil kursu için vize alıyorsun biliyorum ama ülke içindekine öğrenci olarak oturuma başvuru veriyorlarsa bu olayı çok başka yere çeker.Almanya'da çok bulundum ama Polonya'da uzun süre yaşadığım için söylediğim varsayımlar hep Polonya'da var. Eğitim ve dil hariç gitmenin yolları çok kısıtlı. Arkadaşım üniversite mezunu denklik aldı(nerdeyse 1 yıl bekledi almanya konsolosluğundan denkliği),döner fabrikasına işçi olarak gitti. Ama bunun için galiba lisans mezunu olman gerek sen yarıda bıraktım demiştin.
Dil kursu vizesiyle oturma başvurusunda bulunabilirmişim kurs süresi boyunca veriyorlarmış gerekli belgeleri sağladığımda.
Çalışma izni vermiyorlar maalesef, kursta 3-12 ay arası olmalıymış.