Merhaba

Tip2 diyabet, insülin direncine bağlı gelişen ve vücudunuzdaki insülin beta hücrelerinin hasar görmesine bağlı gelişir. Kısaca vücudunuza şekeri, karbonhidratları ne kadar az alırsanız o kadar fayda görürsünüz ve insülin bağımlılığını bir süre sonra kenara bırakabilirsiniz. Bu yüzden yeme içmenizi düzenleyerek, düzenli egzersiz yaparak (doktor kontrolünde) kolay şekilde şeker seviyenizi dengeleyebilirsiniz.

Bu rahatsızlığın kökünde, insülin üretimindeki sorunlar yattığından dolayı, dışarıdan (bitkisel) tedavilerle kesin olarak kurtulmanız olanaksızdır.

Keşke önceden düzenli test yaptırıp farkına varsaydınız, bu durumu erken müdahale ile yavaşlatmak ve geriye çevirmek mümkündür.

Şeker hastası olduğunuzu fizyolojik komplikasyonlar sonrasında öğrenmiş olmanız ne yazık ki olayın artık geriye dönüşünün zor olduğunu gösterir. Hayat kalitenizi arttırmak ve şekeri dengelemek adına yaşam şeklinizi değiştirmelisiniz.