bluegreen35 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Maalesef size katılmıyorum.. Suçu, suçluyu cezaları artırarak caydıramazsınız. Öyle bir mekanizma çalışıyor olsaydı, Amerika'da sakız bile çalmazlardı...
Önce toplumu rehabilite etmelisiniz; eğitim ile.. Tek başına yeterli mi? Hayır.. Mesleki cazibeler ortaya koymalısınız.. ki herkes işini yaparken kazandığı para ile kaliteli yaşam standartını yakalayabilsin..
Bunlar ve bir çok detaya sahip iyileştirmeler ile toplum kazandığı refah ile suçu aklından bile geçirmez..
Peki, bizim ülkemizde durum ne? 17bin tl asgari ücretle 2 çocuk sahibi insana geçin dersen.. Bir de üstüne suçu meslek haline getirmiş kişilerin rahat yaşantısını gözüne sokarsan.. İşte o insan bulamadığı yerde çalar, çırpar... Kimse kusura bakmasın.. Gerçekler bunlar..

Haklısınız.
Fakat cahilliğin en büyük düşman olduğunu ve eğitimli topluma ihtiyaç olduğunu bir çok konuda yazdım daha önce.
Lakin taktir edersiniz ki, eğitimli toplum bir günde oluşmaz. Buna zaman lazım.

Ama en azından caydırıcı cezalarla günümüzde cereyan eden bir çok insanlığa yakışmayan olayların önüne geçilebilir.
Umutla güzel yarınları beklerken her geçen gün umutsuzluğa kapılmak kötü bir duygudur.

Ben kendimden geçtim, çocuklarımın aydın sabahları olmasını istiyorum. Bunu hepimizin çocukları için, genç nesil için istiyorum.