Ben bir işveren olarak kadın çalıştırmıyorum maalesef. Genelde doğum izni, süt izni gibi bir çok izinleri mevcut. Bu da maalesef bizim işlerimizi etkiliyor. Özellikle yeni açıklanan doğum teşviği ile beraber kadınların doğum izni 1 yıl olarak düzenlenecek. Şimdi size soruyorum. Siz bir işveren olsanız, doğum izninden dolayı 1 yıl izin kullanacak birine iş verir misiniz ? Düşünsenize 1 yıl boyunca işe gelmeyecek, maaş alacak ve sigortası yatacak. Siz ekstra olarak o kişinin yerine mecburen birini tekrardan çalıştıracaksınız. Tam işe adapte olacakken doğum izninden gelecek ve çalışmaya başlayacak. Bu kişinin yerine aldığınız kişiyi ya başka bir birime ya da işten çıkarmanız gerekecek. Bu da tazminat demek.

Büyük şirketler için gözle görünmeyen giderler olabilir. Ancak küçük işletmeler için bu büyük problemdir.

Kusura bakmayın ama bir çok kişi bu yüzden çalıştırmıyor.