dünya savaşı ile ülkeler arası savaşı bir tutmayalım. dünya savaşında bir taraf galip gelene kadar insan hakları diye bir şeyden söz etmek çok zordur.
yani, olası bir dünya davaşında israil lübnanı sadece 1 hafta içinde haritadan siler. Hamas ya da filistin çoktan tarih olmuş olur zaten.
Ülkemize gelirsek evet bir çok avrupa ülkesine göre çok iyiyiz ama iş global savaşa gelince bizde en fazla 2 hatta dayanırız ülke olarak. sonrasındaki mücadele küçük ve bölgesel olacaktır.
Savaş konusunda kimse övünecek şeyler söylememeli, evet muhtemel ortam gerginleşiyor ekonomik nedenlerle (global anlamda) ama bu bir savaş çıkarmak için yeterli değil henüz.