Merhaba arkadaşlar, yakın zamanda Amerika'da bir iş kurdum. E-ticaret sitesi. Amerika'da şirketim var, banka hesabım var, tamamen yasal olarak ABD'ye vergi verecek durumdayım yani. Eğer işleri geliştirip ciromu artırır ve ABD ye vergi kazancı sağlarsam ( ne kadar gerekli bilmiyorum ), şirketimi abd ticaret bakanlığına kaydedip kendimi işçi olarak davet edip kendi kendime sponsor olarak abd ye gidebilir miyim? İnternetten araştırdım ama pek sağlıklı bilgi bulamadım hepsi copy/paste içerikler. Tecrübesi olan varsa yardımcı olabilir mi?
ABD konsolosluğunda şöyle bir metin var:
Çalışma vizelerine başvurmak için genellikle Amerikada bir işvereninAmerikan Çalışma Bakanlığından onaylanmış bir iş sertifikası alması gerekmektedir. Bu sertifika alındıktan sonra işveren I-140 formunu doldurarak Amerikan Vatandaşlık ve Göçmenlik Bürosu aracılığıyla uygun olan çalışma vizesine başvuru yapar. (Not: Olağanüstü yeteneklere sahip kişiler birinci tercih kategorisi altında kendi adlarına başvuru başlatabilirler.) Merak ettiğim konu ben şirketim için çalışma bakanlığından onaylanmış iş sertifikası alıp kendimi davet edebilir miyim? bilgisi olan var mıdır Edit: Aynı konuyu belki merak eden arkadaşlar olur diye yazıyorum, çok araştırdım, yabancı forumları falan da gezdim, anladığım kadarı ile bu durumun önüne geçiyormuş göçmenlikle ilgili kurumlar. Yüzlerce insan böyle bir şey olsa azcık kafası çalışan herkes Amerika'ya gider tarzında yorumlar yapmış. Neyse yapacak bir şey yok